Popularne

Artykuł

Biznes

Ścieżka zakupowa klienta w kampanii SMS — jak wygląda?

Ścieżka zakupowa klienta w kampanii SMS — jak wygląda?

Klienci są dzisiaj bardzo wymagający. Oprócz produktów dopasowanych do ich potrzeb oczekują oni pozytywnych doświadczeń z marką w całym procesie zakupowym. Istotne jest więc poznanie poszczególnych etapów ścieżki zakupowej i dostosowanie do nich komunikatów marketingowych. Jak do tego wykorzystać SMS-y?

Czym jest ścieżka zakupowa klienta?

Ścieżka zakupowa klienta (customer journey) to droga, którą pokonuje klient od momentu poznania marki aż do sfinalizowania transakcji. Może ona przyjmować różne formy, a rolą firmy jest przewidzenie wszystkich możliwych punktów styku z klientem i dopasowanie się do nich poprzez odpowiednie komunikaty marketingowe.

Dobrze zaprojektowana ścieżka zakupowa wspiera konwersję oraz buduje lojalność klientów wobec firm. Warto więc dokładnie ją poznać.

Etapy customer journey w SMS

Marketing SMS-owy wygrywa z innymi kanałami komunikacji szybkością przekazu i współczynnikiem otwarć. Dlatego też niezależnie od branży, w której działasz, warto wrzucić go do swojej strategii. SMS-y zapewnią Ci dobry kontakt z klientami, a dodatkowo możesz je integrować z innymi kanałami, w tym e-mail marketingiem czy stroną internetową.

Ścieżkę zakupową klienta w przypadku SMS możemy podzielić na 4 etapy. Zobaczmy, co kryje się pod każdym z nich.

Budowanie świadomości

Skierowanie uwagi potencjalnego klienta na marketing SMS wymaga sporej elastyczności i kreatywności. Jednak to najważniejszy etap customer journey. Bez niego niemożliwe jest przejście do kolejnych punktów styku. Jeśli jednak uda Ci się namówić osoby do zapisu do newslettera, pierwszy krok za Tobą. Możesz do tego wykorzystać:

  • stronę internetową;
  • media społecznościowe;
  • program lojalnościowy;
  • konkursy i loterie SMS.

Zainteresowanie

Klient zdecydował już, że chce otrzymywać od Twojej firmy informacje marketingowe. Teraz przyszedł czas na przedstawienie mu oferty. To dobry moment na informowanie o nowych produktach w sklepie czy ostatnio wprowadzonych kolekcjach.

Na tym etapie ważne jest zrozumienie potrzeb odbiorców i ich podział. SMS marketing w SMS Center pozwala segmentować odbiorców nie tylko na podstawie płci, ale także wieku czy ich zainteresowań.

Konwersja

Klienci, zanim dokonają zakupu, przeglądają oferty podobnych produktów różnych marek. Potrzebują więc impulsu, który przekona ich do zakupu właśnie u Ciebie. Może to być:

  • indywidualny kod rabatowy;
  • darmowa dostawa;
  • oferta ograniczona czasowo.

Wysyłka SMS z promocjami to również dobry sposób na poradzenie sobie z porzuconym koszykiem zakupowym.

Budowanie lojalności

To ostatni, ale niezwykle ważny etap. Dbanie klienta po zakupie sprawia, że ma on chęć wrócić i ponownie złożyć zamówienie w sklepie lub skorzystać z usługi. W tym celu sprawdzą się więc wiadomości SMS podtrzymujące relacje między klientem a firmą. Są to m.in.:

  • życzenia urodzinowe;
  • prośba o opinię, aby ulepszyć obsługę klienta lub produkty;
  • rabaty na kolejne zakupy;
  • zniżki za polecenia znajomych do newslettera.

Podsumowanie — czy warto?

Każdy klient jest inny i wymaga nieco innego podejścia. Ścieżka zakupowa to jednak idealny sposób na dotarcie do właściwych osób, we właściwym czasie i miejscu. Bez wątpienia sprawdzi się w tym marketing SMS. Szybkość, niskie koszty i intymność treści sprawiają, że to skuteczne narzędzie do nawiązywania i budowania relacji ze swoimi klientami.

Podobne artykuły

Dodaj komentarz

Wymagane pola są zaznaczone *