Klienci są dzisiaj bardzo wymagający. Oprócz produktów dopasowanych do ich potrzeb oczekują oni pozytywnych doświadczeń z marką w całym procesie zakupowym. Istotne jest więc poznanie poszczególnych etapów ścieżki zakupowej i dostosowanie do nich komunikatów marketingowych. Jak do tego wykorzystać SMS-y?
Spis treści
Czym jest ścieżka zakupowa klienta?
Ścieżka zakupowa klienta (customer journey) to droga, którą pokonuje klient od momentu poznania marki aż do sfinalizowania transakcji. Może ona przyjmować różne formy, a rolą firmy jest przewidzenie wszystkich możliwych punktów styku z klientem i dopasowanie się do nich poprzez odpowiednie komunikaty marketingowe.
Dobrze zaprojektowana ścieżka zakupowa wspiera konwersję oraz buduje lojalność klientów wobec firm. Warto więc dokładnie ją poznać.
Etapy customer journey w SMS
Marketing SMS-owy wygrywa z innymi kanałami komunikacji szybkością przekazu i współczynnikiem otwarć. Dlatego też niezależnie od branży, w której działasz, warto wrzucić go do swojej strategii. SMS-y zapewnią Ci dobry kontakt z klientami, a dodatkowo możesz je integrować z innymi kanałami, w tym e-mail marketingiem czy stroną internetową.
Ścieżkę zakupową klienta w przypadku SMS możemy podzielić na 4 etapy. Zobaczmy, co kryje się pod każdym z nich.
Budowanie świadomości
Skierowanie uwagi potencjalnego klienta na marketing SMS wymaga sporej elastyczności i kreatywności. Jednak to najważniejszy etap customer journey. Bez niego niemożliwe jest przejście do kolejnych punktów styku. Jeśli jednak uda Ci się namówić osoby do zapisu do newslettera, pierwszy krok za Tobą. Możesz do tego wykorzystać:
- stronę internetową;
- media społecznościowe;
- program lojalnościowy;
- konkursy i loterie SMS.
Zainteresowanie
Klient zdecydował już, że chce otrzymywać od Twojej firmy informacje marketingowe. Teraz przyszedł czas na przedstawienie mu oferty. To dobry moment na informowanie o nowych produktach w sklepie czy ostatnio wprowadzonych kolekcjach.
Na tym etapie ważne jest zrozumienie potrzeb odbiorców i ich podział. SMS marketing w SMS Center pozwala segmentować odbiorców nie tylko na podstawie płci, ale także wieku czy ich zainteresowań.
Konwersja
Klienci, zanim dokonają zakupu, przeglądają oferty podobnych produktów różnych marek. Potrzebują więc impulsu, który przekona ich do zakupu właśnie u Ciebie. Może to być:
- indywidualny kod rabatowy;
- darmowa dostawa;
- oferta ograniczona czasowo.
Wysyłka SMS z promocjami to również dobry sposób na poradzenie sobie z porzuconym koszykiem zakupowym.
Budowanie lojalności
To ostatni, ale niezwykle ważny etap. Dbanie klienta po zakupie sprawia, że ma on chęć wrócić i ponownie złożyć zamówienie w sklepie lub skorzystać z usługi. W tym celu sprawdzą się więc wiadomości SMS podtrzymujące relacje między klientem a firmą. Są to m.in.:
- życzenia urodzinowe;
- prośba o opinię, aby ulepszyć obsługę klienta lub produkty;
- rabaty na kolejne zakupy;
- zniżki za polecenia znajomych do newslettera.
Podsumowanie — czy warto?
Każdy klient jest inny i wymaga nieco innego podejścia. Ścieżka zakupowa to jednak idealny sposób na dotarcie do właściwych osób, we właściwym czasie i miejscu. Bez wątpienia sprawdzi się w tym marketing SMS. Szybkość, niskie koszty i intymność treści sprawiają, że to skuteczne narzędzie do nawiązywania i budowania relacji ze swoimi klientami.
Podobne artykuły
Today's pick
Czym jest wash trading na giełdach kryptowalutowych i jak go rozpoznać?
Kryptowaluty dostępne są dla użytkowników stosunkowo krótki czas, a zasady ich obrotu często nie są wystarczająco uregulowane. Właśnie przez to…
Biuro coworkingowe – jak szukać odpowiedniego?
Wynajem określonej przestrzeni służącej do pracy od kilku lat cieszy się ciągle rosnącą popularnością. Możliwość wykonywania obowiązków służbowych w obecności…
Najważniejsze zalety outsourcingu informatycznego
O usługach informatycznych mówi się w dwóch kontekstach: mając na myśli albo bieżące utrzymanie sprawności oprogramowania, sieci i sprzętu, albo…
Dostawa wody do biura – bezpłatnie na terenie Polski
Woda mineralna jest bardzo korzystna dla zdrowia. Wpływa pozytywnie na nasze samopoczucie. Minerały, które znajdują się w wodzie dodają energii…
Jak archiwizacja dokumentów może pomóc Twojej firmie
Wiele firm archiwizację akt traktuje bardzo po macoszemu i wykonuje ją mocno niedbale. Prawda jest jednak taka, że dobra archiwizacja…
Kiedy dojdzie mój przelew? Sesje przychodzące w polskich bankach
Wykonanie przelewu nie oznacza jego natychmiastowego dotarcia do odbiorcy. Sprawdź, jak długo trzeba oczekiwać na realizację przelewu. Spis treściSesje rozrachunkowe…
Czym jest wash trading na giełdach kryptowalutowych i jak go rozpoznać?
Kryptowaluty dostępne są dla użytkowników stosunkowo krótki czas, a zasady ich obrotu często nie są wystarczająco uregulowane. Właśnie przez to…
Laptop w leasing czy na raty? Podpowiadamy
Laptop to podstawowe narzędzie pracy biurowej. Można kupić go za gotówkę, lecz lepszym rozwiązaniem będzie skorzystanie z zewnętrznych źródeł finansowania…
Wystawianie faktur z magazynem
Wystawienie faktury to obowiązek przedsiębiorcy. Jeśli jednak nie do końca znasz się na księgowości lub chcesz ułatwić pracę sobie i…
Jakie problemy rozwiązuje faktoring?
Jeszcze kilkanaście lat temu z faktoringu korzystały wyłącznie duże podmioty gospodarcze. Dziś to rozwiązanie jest dostępne również dla małych firm…