Klienci są dzisiaj bardzo wymagający. Oprócz produktów dopasowanych do ich potrzeb oczekują oni pozytywnych doświadczeń z marką w całym procesie zakupowym. Istotne jest więc poznanie poszczególnych etapów ścieżki zakupowej i dostosowanie do nich komunikatów marketingowych. Jak do tego wykorzystać SMS-y?
Spis treści
Czym jest ścieżka zakupowa klienta?
Ścieżka zakupowa klienta (customer journey) to droga, którą pokonuje klient od momentu poznania marki aż do sfinalizowania transakcji. Może ona przyjmować różne formy, a rolą firmy jest przewidzenie wszystkich możliwych punktów styku z klientem i dopasowanie się do nich poprzez odpowiednie komunikaty marketingowe.
Dobrze zaprojektowana ścieżka zakupowa wspiera konwersję oraz buduje lojalność klientów wobec firm. Warto więc dokładnie ją poznać.
Etapy customer journey w SMS
Marketing SMS-owy wygrywa z innymi kanałami komunikacji szybkością przekazu i współczynnikiem otwarć. Dlatego też niezależnie od branży, w której działasz, warto wrzucić go do swojej strategii. SMS-y zapewnią Ci dobry kontakt z klientami, a dodatkowo możesz je integrować z innymi kanałami, w tym e-mail marketingiem czy stroną internetową.
Ścieżkę zakupową klienta w przypadku SMS możemy podzielić na 4 etapy. Zobaczmy, co kryje się pod każdym z nich.
Budowanie świadomości
Skierowanie uwagi potencjalnego klienta na marketing SMS wymaga sporej elastyczności i kreatywności. Jednak to najważniejszy etap customer journey. Bez niego niemożliwe jest przejście do kolejnych punktów styku. Jeśli jednak uda Ci się namówić osoby do zapisu do newslettera, pierwszy krok za Tobą. Możesz do tego wykorzystać:
- stronę internetową;
- media społecznościowe;
- program lojalnościowy;
- konkursy i loterie SMS.
Zainteresowanie
Klient zdecydował już, że chce otrzymywać od Twojej firmy informacje marketingowe. Teraz przyszedł czas na przedstawienie mu oferty. To dobry moment na informowanie o nowych produktach w sklepie czy ostatnio wprowadzonych kolekcjach.
Na tym etapie ważne jest zrozumienie potrzeb odbiorców i ich podział. SMS marketing w SMS Center pozwala segmentować odbiorców nie tylko na podstawie płci, ale także wieku czy ich zainteresowań.
Konwersja
Klienci, zanim dokonają zakupu, przeglądają oferty podobnych produktów różnych marek. Potrzebują więc impulsu, który przekona ich do zakupu właśnie u Ciebie. Może to być:
- indywidualny kod rabatowy;
- darmowa dostawa;
- oferta ograniczona czasowo.
Wysyłka SMS z promocjami to również dobry sposób na poradzenie sobie z porzuconym koszykiem zakupowym.
Budowanie lojalności
To ostatni, ale niezwykle ważny etap. Dbanie klienta po zakupie sprawia, że ma on chęć wrócić i ponownie złożyć zamówienie w sklepie lub skorzystać z usługi. W tym celu sprawdzą się więc wiadomości SMS podtrzymujące relacje między klientem a firmą. Są to m.in.:
- życzenia urodzinowe;
- prośba o opinię, aby ulepszyć obsługę klienta lub produkty;
- rabaty na kolejne zakupy;
- zniżki za polecenia znajomych do newslettera.
Podsumowanie — czy warto?
Każdy klient jest inny i wymaga nieco innego podejścia. Ścieżka zakupowa to jednak idealny sposób na dotarcie do właściwych osób, we właściwym czasie i miejscu. Bez wątpienia sprawdzi się w tym marketing SMS. Szybkość, niskie koszty i intymność treści sprawiają, że to skuteczne narzędzie do nawiązywania i budowania relacji ze swoimi klientami.
Podobne artykuły
Today's pick
Jak skutecznie zarządzać relacjami z klientem dzięki systemowi CRM GoNet?
Każda firma potrzebuje klientów, ponieważ to właśnie oni decydują o rentowności przedsiębiorstwa. Świadomość regularnego zysku pozwala planować kolejne działania biznesowe….
Leasingowanie samochodu – korzyści i możliwości
Marzysz o nowym samochodzie marki SEAT lub CUPRA, ale nie jesteś pewien, jak go sfinansować? Leasingowanie samochodu to elastyczne rozwiązanie,…
Innowacyjne podejście do finansowania samochodów Volkswagen
Czy marzysz o posiadaniu nowego samochodu marki Volkswagen? Dzięki innowacyjnemu podejściu finansowemu jakim jest EasyDrive, spełnienie Twoich motoryzacyjnych marzeń staje…
Kluczowe cechy Magento B2B dla przedsiębiorstw
Magento B2B jest platformą e-commerce stworzoną specjalnie dla firm, które zajmują się handlem typu Business-to-Business (B2B). Dzięki zaawansowanym funkcjom, Magento…
Kto powinien zainwestować w urządzenia do nacinania kartonu?
Nacinanie kartonu to powszechna czynność w wielu przedsiębiorstwach, które zajmują się pakowaniem, wysyłką i magazynowaniem produktów. Tradycyjne metody ręcznego nacinania…
Gdzie najtańszy abonament bez telefonu?
Korzystanie z usług telefonicznych w ramach abonamentu jest nie tylko wygodne, ale również opłacalne. Na co zatem zwrócić uwagę przy…
Mobilne kasy fiskalne – kiedy warto zainwestować w taki sprzęt?
Każdy przedsiębiorca, który prowadzi sprzedaż towarów bądź usług osobom fizycznym, nieprowadzącym działalności gospodarczej i osiąga z realizacji takiego biznesu obroty…
Kiedy dojdzie mój przelew? Sesje przychodzące w polskich bankach
Wykonanie przelewu nie oznacza jego natychmiastowego dotarcia do odbiorcy. Sprawdź, jak długo trzeba oczekiwać na realizację przelewu. Spis treściSesje rozrachunkowe…
Czym jest wash trading na giełdach kryptowalutowych i jak go rozpoznać?
Kryptowaluty dostępne są dla użytkowników stosunkowo krótki czas, a zasady ich obrotu często nie są wystarczająco uregulowane. Właśnie przez to…
Laptop w leasing czy na raty? Podpowiadamy
Laptop to podstawowe narzędzie pracy biurowej. Można kupić go za gotówkę, lecz lepszym rozwiązaniem będzie skorzystanie z zewnętrznych źródeł finansowania…