System telekomunikacyjny w firmie musi być centralnie zarządzany, transparentny i przygotowany do obsługi komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej. Nie może być po prostu zbiorem numerów i telefonów, gdyż nie podoła stawianym przed nim zadaniom.
Rotacja pracowników i przenoszenie numerów, nieobecności, elastyczne i nieregularne harmonogramy pracy, praca zdalna, hybrydowa i mobilna. To wyzwania stojące przed firmą, która chce utrzymać swobodną komunikację z klientami oraz wewnętrznie. Do tego można dodać wyzwania stojące przed działami sprzedaży i obsługi – jak porzucenia połączeń telefonicznych przez klientów, nieobsłużone rozmowy czy nawiązywanie kontaktu z firmą przez klientów poza godzinami jej pracy… i wiele innych.
Aktualnie, systemy telekomunikacyjne w firmach oparte są najczęściej na dwóch technologiach: VoIP i GSM, czyli telefonii internetowej i komórkowej. Istnieje wiele argumentów za tym, aby podstawowym systemem była telefonia VoIP oraz zarządzająca nią wirtualna centrala. Przedstawiamy je w tym artykule.
Wirtualna centrala zapewnia firmie łączność z dowolnym operatorem telekomunikacyjnym na świecie i pozwala na konfigurację wszystkich usług odpowiedzialnych za kierowanie połączeniami wewnątrz systemu. Pozwoli firmie pokonać wszystkie wymienione wyżej wyzwania. Dlaczego powinna być systemem podstawowym? Wirtualna centrala:
- Pozwala na centralne zarządzanie stanowiskami pracowników: wirtualna centrala jest zarządzana przez przeglądarkę internetową. Graficzny interfejs pozwala administratorowi mieć wgląd we wszystkich użytkowników systemu (czyli konta SIP / VoIP pracowników), przypisane im numery telefonicznne, funkcje telekomunikacyjne (skrzynki poczty głosowej, przekierowania, kolejki połączeń, SMS i wiele innych), a nawet urządzenia.
- Umożliwia konfigurację funkcji wspierających w całej firmie: dobry system telekomunikacyjny w firmie to nie tylko zbiór numerów i telefonów. Ponad 90% firm w jakimś zakresie wykorzystuje funkcje telekomunikacyjne z grupy IVR (Interactive Voice Response) umożliwiające różny stopień samoobsługi przez dzwoniących klientów. Odbywa się to przez zastosowanie komunikatów, automatycznych przekierowań czy interaktywnych menu. Wszystkie te funkcje są kontrolowane w jednym miejscu – przez panel WWW.
- Zapewnia mobilność stanowisk roboczych i numerów firmowych: funkcjonowanie telefonii VoIP jest niezależne od lokalizacji – pracownik może pracować ze swoim firmowym numerem telefonu niezależnie od miejsca, w którym przebywa. Ma to kluczowe znaczenie w przypadku pracy hybrydowej i zdalnej (która mimo zmiany lokalizacji nadal jest faktycznie pracą stacjonarną). Dzięki telefonii VoIP pracownik zawsze będzie miał zapewnioną swobodną komunikację z dowolnym numerem na świecie – za pomocą swojego, firmowego numeru telefonu.
- Ułatwia kontrolę wydatków: centralizacja oznacza nie tylko kontrolę funkcjonowania systemu, ale też kontrolę kosztów. Pracownicy mogą być dzieleni na grupy, np. biura lub oddziały, a koszty połączeń mogą dla nich być obliczane osobno. Firma ma możliwość także ustalania limitów i generalnie – dużej kontroli nad tym gdzie i ile pracownicy dzwonią.
- Udostępnia zaawansowane funkcje dla sprzedaży i obsługi: większość firm – poza budową infrastruktury telekomunikacyjnej – wykorzystuje wirtualną centralę jako system call center. Oznacza to, że wykorzystuje funkcje wspierające obsługę połączeń przychodzących i różnego rodzaju kampanie telefoniczne. Są to m. in. kolejkowanie połączeń, automatyczne przekierowania, przekierowania warunkowe i wiele innych, których zadaniem jest redukcja liczby nieodebranych połączeń i zminimalizowanie czasu oczekiwania dzwoniących klientów na rozmowę.
Centralizacja, kontrola kosztów, niezależność lokalizacyjna i zaawansowane funkcje dla sprzedawców i pracowników obsługi – to główne argumenty za tym, aby to telefonia VoIP z wirtualną centralą były bazowym systemem telekomunikacyjnym. Telefonia GSM – choć niezbędna w każdej firmie w jakimś zakresie – to telefonia mobilna, której faktycznie potrzebują osoby o niestacjonarnym charakterze pracy. One też mogą być częścią bazowego systemu (w ramach rozbudowanych przekierowań). Faktycznie jednak to telefonia VoIP pozwala zracjonalizować wydatki w firmie i zapewnić swobodną, łatwą i tanią w utrzymaniu telekomunikację.
Podobne artykuły
Today's pick
Jak sztuczna inteligencja zmienia biznes – przykład działań Comarch w polskich firmach
Sztuczna inteligencja (AI) odgrywa coraz większą rolę w transformacji cyfrowej firm na całym świecie. Polscy przedsiębiorcy również zaczynają dostrzegać jej…
Program lojalnościowy InPost w aplikacji mobilnej – zbieraj InCoiny i odbieraj nagrody!
Program lojalnościowy InPost to innowacyjne podejście do nagradzania klientów. Zbieraj punkty InCoin w prosty sposób i ciesz się bogatym katalogiem…
Jak zoptymalizować platformę zakupową B2C dla lepszej wydajności sprzedaży – wskazówki i dobre praktyki
Właściwie zoptymalizowana platforma e-commerce B2C poprawia doświadczenia użytkowników i bezpośrednio wpływa na wyniki sprzedaży. Wydaje się to oczywiste, jednak w…
5 powodów, dla których Twoja firma powinna zautomatyzować proces tworzenia ofert
Automatyzacja procesu tworzenia ofert to kluczowy element nowoczesnego biznesu, który bezpośrednio wpływa na efektywność i konkurencyjność firmy. Dzięki temu działy…
Najlepsze technologie do tworzenia aplikacji mobilnych
Aplikacje mobilne stanowią kluczowy element strategii biznesowych. Ich rozwój umożliwia firmom nie tylko dotarcie do klientów na całym świecie, ale…
Jak skutecznie odzyskać VAT z zagranicy? Sprawdź, czy to się opłaca!
Odzyskiwanie VAT z zagranicy może wydawać się skomplikowane, ale z odpowiednią wiedzą można znacznie ułatwić ten proces. Wiele firm i…
Sztuczna inteligencja w analizie danych – przyszłość technologii i biznesu
Sztuczna inteligencja w analizie danych – przyszłość to temat, który zyskuje na znaczeniu w dzisiejszym świecie technologii i biznesu. Wprowadzenie…
Blockchain poza kryptowalutami – gdzie jest stosowany?
Choć technologia blockchain jest najbardziej znana ze swojego związku z kryptowalutami, takimi jak Bitcoin, jej potencjał wykracza znacznie poza ten…
Technologia i zakłady bukmacherskie – być albo nie być dla polskich bukmacherów?
Dane przedstawiane przez Ministerstwo Finansów ukazują znaczny wzrost popularności rynku zakładów bukmacherskich w Polsce. Konkurencja stale rośnie, a bukmacherzy prześcigają…
Na czym polega wynajem długoterminowy auta?
Wynajem długoterminowy samochodu stał się coraz popularniejszym rozwiązaniem dla osób, które cenią sobie komfort, bezpieczeństwo i pełną kontrolę nad kosztami…