Każdy kolejny rok to coraz większa popularność zakupów online. Według raportu GUS w 2020 roku z sieci (przynajmniej raz w tygodniu) korzystało ponad 80% internautów! Skąd taka popularność handlu internetowego?
Spis treści
Zakupy online – siła, której nie da się zatrzymać
Zakupy online są wygodne, bezpieczne i szybkie – nie dziwi więc, że są tak powszechne. Co ciekawe, sytuacja związana z pandemią koronawirusa jeszcze mocniej na to wpłynęła, przyspieszając rozwój branży e-commerce. Wyjścia z domu zostały ograniczone przez restrykcje, niektóre sklepy stacjonarne zamknięte, więc jeszcze częściej korzystaliśmy z internetu, zamawiając różne produkty. Choć digitalizacja społeczeństwa to fakt i bez pandemii postępowałaby ona w szybkim tempie, to jednak wydarzenia ostatnich kilku miesięcy jeszcze mocniej wpłynęły zmianę zachowań i preferencji zakupowych konsumentów. Stało się tak między innymi za sprawą tego, że wiele osób po raz pierwszy dokonało zamówień online. Można być pewnym, że większość z nich pozostanie już przy tej wygodniejszej formie robienia zakupów.
Handel online – zobacz, jak łatwo zacząć!
Niski prób wejścia na ten rynek – to w ogromnej mierze zachęca wiele osób do spróbowania swoich sił w e-commerce. Tak naprawdę własny sklep można uruchomić bardzo szybko i to nie wychodząc nawet z domu. Wystarczy dostęp do sieci i skorzystanie z oprogramowania – specjalnie przygotowanych platform sprzedażowych. Te gotowe sklepy internetowe zapewniają wszystko, co niezbędne, by zacząć sprzedawać bądź oferować usługi. Nie ma tu skomplikowanych procedur, regulacji prawnych czy przepisów. Nie musimy obawiać się też dużych nakładów finansowych na start. Nie jest też wymagana wiedza techniczna i programistyczna, bo platformy są tak zaprojektowane, że każdy poradzi sobie z ich obsługą.
Ograniczenie kosztów na wielu polach
A przecież zalet jest o wiele więcej, zwłaszcza jak porównamy takie prowadzenie biznesu ze sprzedażą stacjonarną. W wielu przypadkach nie musimy w ogóle zatrudniać pracowników, bo sami zajmujemy się obsługą sklepu. Nie ma też potrzeb wynajmowania dodatkowej powierzchni. Prowadząc handel internetowy, odchodzą nam również koszty związane z utrzymanej punktów stacjonarnych.
Pełna automatyzacja
Sprzedaż w internecie wygląda zupełnie inaczej niż w punktach stacjonarnych. Jest w pełni zautomatyzowana, co zapewniają nowoczesne narzędzia e-commerce. Pozwalają one na integrację z profesjonalnymi systemami zewnętrznymi i hurtownią. Wszystkie procesy przebiegają w sposób niezawodny, szybki i bezpieczny, począwszy od obsługi zamówień i logistyce, przez zarządzanie ofertą produktową, po obsługę płatności.
Zakupy o każdej porze i z każdego miejsca na świecie
Sklepy online zapewniają klientom ogrom korzyści. Jedną z najważniejszych jest ich ogromna dostępność przez całą dobę – 7 dni w tygodniu, 365 dni w roku. To oznacza, że kiedy tylko mamy na to czas, możemy zrobić zakupy. Niezależnie od pory i miejsca, w którym aktualnie przebywamy, jesteśmy w stanie zamówić pożądany produkt.
Nie ma żadnego przypadku w tym, że handel online z każdym rokiem zyskuje na popularności – zapewnia on ogromne korzyści dla klientów i duże dochody dla właścicieli sklepów. Ci jednak muszą się borykać z ogromną konkurencją, oferując swoim klientom najlepsze produkty i inne profity, np. darmowa wysyłka.
Podobne artykuły
Today's pick
Jak sztuczna inteligencja zmienia biznes – przykład działań Comarch w polskich firmach
Sztuczna inteligencja (AI) odgrywa coraz większą rolę w transformacji cyfrowej firm na całym świecie. Polscy przedsiębiorcy również zaczynają dostrzegać jej…
Program lojalnościowy InPost w aplikacji mobilnej – zbieraj InCoiny i odbieraj nagrody!
Program lojalnościowy InPost to innowacyjne podejście do nagradzania klientów. Zbieraj punkty InCoin w prosty sposób i ciesz się bogatym katalogiem…
Jak zoptymalizować platformę zakupową B2C dla lepszej wydajności sprzedaży – wskazówki i dobre praktyki
Właściwie zoptymalizowana platforma e-commerce B2C poprawia doświadczenia użytkowników i bezpośrednio wpływa na wyniki sprzedaży. Wydaje się to oczywiste, jednak w…
5 powodów, dla których Twoja firma powinna zautomatyzować proces tworzenia ofert
Automatyzacja procesu tworzenia ofert to kluczowy element nowoczesnego biznesu, który bezpośrednio wpływa na efektywność i konkurencyjność firmy. Dzięki temu działy…
Najlepsze technologie do tworzenia aplikacji mobilnych
Aplikacje mobilne stanowią kluczowy element strategii biznesowych. Ich rozwój umożliwia firmom nie tylko dotarcie do klientów na całym świecie, ale…
Jak skutecznie odzyskać VAT z zagranicy? Sprawdź, czy to się opłaca!
Odzyskiwanie VAT z zagranicy może wydawać się skomplikowane, ale z odpowiednią wiedzą można znacznie ułatwić ten proces. Wiele firm i…
Sztuczna inteligencja w analizie danych – przyszłość technologii i biznesu
Sztuczna inteligencja w analizie danych – przyszłość to temat, który zyskuje na znaczeniu w dzisiejszym świecie technologii i biznesu. Wprowadzenie…
Blockchain poza kryptowalutami – gdzie jest stosowany?
Choć technologia blockchain jest najbardziej znana ze swojego związku z kryptowalutami, takimi jak Bitcoin, jej potencjał wykracza znacznie poza ten…
Technologia i zakłady bukmacherskie – być albo nie być dla polskich bukmacherów?
Dane przedstawiane przez Ministerstwo Finansów ukazują znaczny wzrost popularności rynku zakładów bukmacherskich w Polsce. Konkurencja stale rośnie, a bukmacherzy prześcigają…
Na czym polega wynajem długoterminowy auta?
Wynajem długoterminowy samochodu stał się coraz popularniejszym rozwiązaniem dla osób, które cenią sobie komfort, bezpieczeństwo i pełną kontrolę nad kosztami…